lördag, augusti 22, 2009

Lördag 090822

Aj så ont i ryggen jag har. Inatt har jag sovit på några tunna filtar på golvet bredvid Emmas säng.

De ringde från dagis igår och sa att Emma var dålig. Hämtade hem henne och mycket riktigt så är hon helvissen. Hög feber och klagar på ont i nacken.

Ringde sjukvårdsrådgivningen igår, både jag och moster Leena tänkte på hjärnhinneinflammation. Sjuksköterskan jag pratade med tyckte inte att det lät som det eftersom Emma klarar av att böja nacken framåt. Hon trodde däremot att det eventuellt kunde vara den nya influensan, svininfluensan. Blev kopplad till jourmottagningen här i Nyköping, men den tanten tyckte att vi skulle avvakta. Ge alvedon och vätska.. Och sedan fick jag massor av tips på vällingsorter som jag skulle ge henne istället för den vanliga vällingen.. Var tvungen att avbryta och säga att tösen är 4½år gammal och inte dricker välling längre.

Just nu sover hon där uppe. Var nyss upp och tittade till henne.. Andningen är väldigt snabb. Usch så orolig jag är! När hon vaknar ska jag ta tempen på henne och sedan ringa in igen. Jag vill att en doktor ska titta på henne.

Inatt har hon sett syner och varit helvimsig!

Nu kom hon ner precis och sa att hon är frisk för hon är inte röd om kinderna längre. Igår när febern var som högst så såg hon att hennes kinder var knallröda! Lilla gumman..

Vi som skulle ha haft Sebbes 13årsfirande idag. Det står en hel smörgåstårta i kylen.. Men men.. Det kommer fler tillfällen till att fira honom!

Inga kommentarer: