fredag, oktober 09, 2009

Fredag 091009

För ett år sedan var jag beräknad med vår lilla skrutt. Men självklart ville hon inte ut då utan väntade till den 13e.. Fint folk kommer alltid sent!

Idag åkte vi till Stockholm. Lämnade Emma hos hennes pappa vid 12, sedan vidare in till Skanstull. Jag skulle ha lönesamtal samt träffa min nya chef..

Chefen verkade mycket bra! Skoj!

Hade lönesamtal med "gamla" chefen och det gick också bra! Katching i plånboken.. eller det blir ju det när jag börjar jobba igen. Januari är det sagt, då är det Thoms tur att sköta markservicen här hemma.. Haha!

Well.. efter jobbet bar det av hemåt igen. Lagade middag och fick sms av Emmas pappa. Emma ville inte alls vara där. Vi avvaktade.. Vid 20.15 fick jag ett till sms om att han tänkte lämna henne direkt efter frukost för hon ville verkligen inte vara kvar.

Ringde upp honom och vi bestämde oss för att mötas hyfsat halvvägs redan idag. Så vid 21-tiden satte jag mig i bilen och for iväg. Poppade musik och sjöng HÖGT i bilen till Järna. Jag var själv i bilen, så jag passade på att sjunga riktigt högt. Haha, det lät för jävligt eftersom jag inte kan sjunga för fem öre, men skoj var det.

Emma blev glad när jag väckte henne.. Nu ligger hon uppe i sin säng och sussar sött!

Får se hur det blir framöver med träffarna.. Det är ju inte roligt för någon part ifall hon tvingas vara hos sin pappa, så vi får försöka komma på någon annan lösning.

Imorgon ska jag baka lite gott till Frejas kalas.

Må så gott.. =)



Detta fina kort har Gudfar John tagit på vår fina Freja!

1 kommentar:

Moster L sa...

sötisen