torsdag, oktober 29, 2009

Tänder...

Idag upptäckte jag att Freja fått ytterligare två tänder! ÄNTLIGEN! Hon är (och har varit) på ett sjujävla humör! Och tandsprickning hos bebisar är inte roligt...

Misstänker att det är fler på gång. Måtte dem komma fram snart så vi får tillbaka vår glada tjej!

Var på 1årskontroll förra veckan och det är en liten tjej vi har. Vikten låg på ynka 8190gram och så är hon 74 cm lång. Maten är hon ju fortfarande ganska dålig med. Hon äter ju allt, men inga större mängder. Och det hon får i sig gör hon ju garanterat av med då hon springer runt hela dagarna. Vår busbebis!

Och vilket humör hon har. Jisses amalia. Får hon inte som hon vill så skriker hon.. HÖGT! Böjer sig bakåt som en annan ostbåge och vrålar!

I övrigt så är det ganska så förkylt här hemma. Emma har haft feber, men inget annat. Jag har haft ont i halsen. Freja är supersnorig. Sebbe är både snorig och febrig. Thom har lite halsont. Cilla är ju hos sin mamma i Laholm, så hon har nog klarat sig.

Nu har vi även bestämt hur vi ska göra efter årsskiftet. Jag ska jobba heltid januari till april. Då är Thom pappaledig halvtid och jobbar halvtid. From maj jobbar jag 75% och Thom som vanligt. Går det som jag vill så jobbar han kvällar och Frejas dagisstart blir inte av förrän i augusti nästa år. Samt att vi kan ta några månader med vårdnadsbidrag. Eller det kanske heter vårdbidrag. Ja ja, hur som helst så är det ett bidrag a´3000kr i månaden.

Hockey ikväll... Mot serieledarna HV71. SSK spelade mot Linköping i måndags och det var nog bland det sämsta jag sett. Hela 8-1 vann slaka med.. Det är nog bara matchen mot Brynäs förra (eller förrförra) säsongen som jag var mer förbannad över!

Men men.. det blir nog torsk ikväll igen, men idag vill jag ändå se ett SSK som SPELAR HOCKEY. Jag vet inte vad de sysslade med på isen i måndags, men inte fan var det hockey iallafall!

Moster L har opererat ryggen, hoppas att hon nu äntligen blir bra!

Nu har min lilla sessa gjort en överraskning till mig. Dags att ta bort hennes illaluktande present! :-)

1 kommentar:

Sakira sa...

Your article is incredibly useful.Everyday your diary inspire Pine Tree State heaps deal and helped to develop one thing new like I actually have developed a brand new app (.apk) how to - spotify premium this is often great and pleasant.Thanks for the awe-inspiring posts , please keep updated frequently.