fredag, januari 08, 2010

Första riktiga dagen som pappaledig.

Kunde ha startat bättre. Jobbade igår till 24 och var trött som jag vet inte vad.
Hade ont i skallen och kände mig spysjuk.
La mig i sängen, det gick inte att somna. Spykänslan var för nära samt att jag frös och frös.
Tog med ett täcke och la mig på soffan och skakade tills det var dax att kräkas.
Somnade en stund mellan 2 och 3, vaknade och kräktes igen. Somnade tillslut om och vaknade när Marianne gick upp vid 5. Traskade upp och la mig bredvid Freja och somnade direkt.
Vaknade utav en dunk i golvet och Frejas skrik.
Hon hade hasat sig mot Mariannes sida tills det bara var luft under henne. En liten blåtira i pannan annars så verker hon vara helt okej. Detta sker 7:30. Bara att gå upp och se vad övriga knoddar sysslar med.

De stora knoddarna gick till plugget vid 8 och jag tog fram kläder till Emma och klädde sedan på Freja hela vinteroutfiten för att traska till dagis tur och retur.

Nu är det BARA jag och Freja hemma. Ska avnjuta en kaffe och bara finnas till för Freja tills hon vill vila. Tar en titt ut genom fönstret och det har börjat snöa. Vilken VINTER man fått!

Inga kommentarer: