måndag, april 19, 2010

Måndag 100419

Så var det måndag igen… Sitter på jobbet och än har inte de stora massorna börjat ringa. Är rätt lugnt för tillfället!

Helgen ja.. I Fredags städade jag på nedervåningen. Tjejerna hjälpte till och killarna i familjen befann sig på andra ställen. I lördags åkte vi till Södertälje för min lilla mamma fyllde 53 år i fredags.

Åt mat och fikade. Emma hjälpte mormor ute i trädgården, det tyckte hon var roligt! Thom och jag höll oss mest inomhus då Freja är så förkyld. Kom hem relativt sent och tog det lugnt.

Somnade väl runt 23-tiden. Freja somnade vid halv elva så jag var helt säker på att hon skulle sova till åtminstone kl 08.30 på söndagen. Men tji fick jag.

Klockan 03,30 tyckte hon att det var morgon. Fick henne att småslumra till 04,50 då jag fick nog av gnällandet och klev upp med henne.

Thom fick sova vidare och när han kom ner vid 08.30 så tänkte jag gå upp och sova ett tag till. Men det blev inte av.

Vid 11-tiden så åkte han iväg med tjejerna. Fixade lite i köket innan jag gick upp. Var trött i kroppen men kunde inte somna. Låg och tittade på en film istället!

Men när vi däremot gick upp efter 21, ja, då tog det inte många minuter innan jag snarkade för fullt! =)

Idag är jag också trött och hade velat sova många timmar till, men arbetet kallar ju. Så det var bara att masa sig upp vid 05,10 och påbörja arbetsveckan. Idag jobbar jag dessutom till kl 17. Jobbar in två timmar för imorgon går jag redan vid 12… Ska på ett möte i Nyköping kl 14.

Loggade in på familjeliv för en stund sedan och möttes utav nedanstående text. From imorgon är det med andra ord nedräkning! LJUVLIGT!!!


Du är på dag 140 av 280. (50%).

Du är i vecka 20.
Du har gått 19 fulla veckor och 6 fulla dagar (v19+6).
Du är i 5:e kalendermånaden.
Du är i 5:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester två.
Du har 140 dagar kvar till beräknad förlossning
.

Upptäckte även att jag har skrämmande dåligt med kläder. Blir till att införskaffa fler tröjor som täcker den växande magen! För växer gör den, ja jävlar! :-)

Inga kommentarer: