lördag, augusti 21, 2010

Envis bebis..

Var in till sjukhuset igår för att lämna ett nytt blodtryck, fick vara på förlossningen i några timmar. Dels ligga med ctg för att se hur bebisen mådde, dels vänta på doktorn.

Medan jag väntade började jag få lite ont, sammandragningar blandat med lite "mensvärk".

Fick till slut träffa doktorn som gjorde ultraljud och mätte bebisen. Allt såg tiptop ut med bebisen. Påtalade att jag hade lite ont så hon gjorde även en undersökning. Hade öppnat mig 3 cm och tappen var nästan utplånad. Hon tyckte att jag kunde stanna kvar, men jag valde att gå hem då Thom satt och jobbade. Ville ju hem och ta hand om barnen.

Fortsatte ha ordentligt ont i några timmar. Det klingade dock av framåt kvällen. Somnade strax efter midnatt. Vaknade vid 4 av att det återigen hade startat. Låg vaken i sängen och spelade spel på mobilen till 06.30 då jag somnade om ett tag.

Och idag har jag haft lite ont till och från, men inte alls som igår. Dessutom är jag helt slut då nattens sömn inte var den bästa.

Har varit på kalas på eftermiddagen. Nu ska jag bara ta det lugnt och förhoppningsvis även sova ordentligt inatt. Blir det inte så, så tänker jag kontakta förlossningen imorgon. Jag kan inte ha det så här, för då kommer jag vara så slut att jag inte orkar föda barn när det väl är dags.

Envisa bebis! Ge mig några timmars vila och bestäm dig sedan för att komma.. tack på förhand!!

Du är klar nu och kan mer än väl komma ut till din familj som väntar otåligt på dig!

1 kommentar:

Viola Vamp sa...

Oj oj, vilken rackare! :) Dånade nästan när jag fick se magbilden. En redigt stor kille, inte sant? Hoppas att värken går över illa kvickt och att han behagar att masa sig ut snart!

Kram