onsdag, augusti 11, 2010

Irriterad

Läste en artikel om en 16åring som blivit dömd för våldtäkt mot barn. Domen blev 130 timmars samhällstjänst.

Detta stör mig så inåt helvete. Straffet är ett hån mot flickan (som endast var FEM år gammal) och hennes familj! 85000kr skulle hon få i skadestånd. Men vad hjälper det? Flickan med familj lär ju betala mer än så i psykologkostnader, skulle jag tippa.

Jag har en femårig flicka här hemma.. Bara tanken att någon skulle göra något mot henne får mig att må fysiskt dåligt. Jag vet inte vad jag skulle ta mig till ifall någon skadade något utav mina barn på det viset (eller något annat sätt)..

Mår dåligt när jag tänker på att jag har en 14årig son som rör sig ute i samhället utan min tillsyn. Jag litar ju på honom, men det finns ju så mycket psykopater som rör sig fritt. Han har ju redan blivit hotad med vapen. Tänk om de nästa gång inte slutar med "enbart" hot.

Och i magen på mig ligger det ytterligare en pojke. Hur kommer samhället se ut när han är i Sebs ålder?

Hur kommer det att bli för mina tjejer när de kommer upp i tonåren?

Det är ju inte direkt skrämmande straff gärningsmännen får.

Du kan förstöra människors LIV och få några fjuttiga månader som straff. Något är fel.. skrämmande fel.

Jag är rädd!

Inga kommentarer: