onsdag, augusti 04, 2010

Whatś up?!

Har inte bloggat på ett tag.. Så vad händer? Nja, inte så värst mycket faktiskt! Har röjt upp här hemma, är dock inte klar, inte på långa vägar. Men orken finns inte riktigt till allt jag vill.

Blodvärdena har gått ner så jag är rejält trött. Vaknar dessutom x antal gånger per natt. Magen är så stor att det är svårt att sova. Halsbrännan från hell har jag också.

Men nu är det inte alltför lång tid kvar utav denna sista graviditet. Kan känna ett visst vemod inför det. För även om det vissa dagar är för jävligt att vara gravid, så slår de mysiga dagarna de dåliga rejält. Det är något speciellt med att känna sitt lilla barn röra sig inne i magen.

Nu börjar ju lillskrutten bli stor där inne, så när han rör sig är det ju hela havet stormar på magen!

Thom satt nu ikväll och klappade på min rygg, helt plötsligt frågar han mig ifall pojken rör på sig. Ja, svarade jag. Då kunde han känna det på min rygg.. haha.. Mysko!

Något som också känns lite vemodigt är att detta blir den sista gången som jag ammar en liten bebis, lär känna en liten bebis osv. Visst kommer jag väl att få barnbarn så småningom, men det är ju ändå inte samma sak!

Nu när vädret är lite svalare så försöker jag verkligen njuta fullt ut.

Är även så himla nyfiken på hur han ser ut! Hur mycket hår kommer han att ha? Blir han, liksom Freja, en kopia utav Thom?

Namn har vi fortfarande inte enats om.. Svårt med pojknamn!!!

Ja ja, tids nog så har vi svaret på alla frågor! =)

Inga kommentarer: