söndag, juni 07, 2009

EU-valet...

Har nu ikväll suttit och kollat på valvakan på svt. Och det är skrämmande att se hur mysko en del (läs: många) röstar. Förstår inte hur man kan rösta på ett parti som t ex Piratpartiet. Deras politik är så snäv, men förhoppningsvis så är det bara en fluga. Visst, integritetsfrågan är ju viktig, men fildelningsfrågan, kom igen!

Och en sak som retar mig till förbannelse är att media fortsätter att hävda att Sverigedemokraterna är främlingsfientligt! Att värna om Sverige och det svenska är tydligen främlingsfientligt.. Ah fan, där ser man!

Mona Muslim var nöjd med att Sverigedemokraterna inte tog sig in i eu-parlamentet, att valdeltagandet inte minskat och att de fortfarande är större än moderaterna. Tyckte att hon mest var nöjd med att andra partier "misslyckats" än vad hennes eget parti lyckats med. Eeeh.. varför inte se om sitt eget hus först och främst?

Dessutom, Sverigedemokraterna hade ett resultat på 1.1% i förra valet. Nu ligger de på 3.3%.. Det är en rejäl höjning!

Något annat som gladde mig var att miljöpartiet gick framåt rejält.

Men det som glädjer mig mest är att vi nu mår bra igen - hela familjen! =)

God natt.. Sussa sött!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Marianne! Det är en sak som jag inte hänger med på. Du skriver att du inte är främlingsfientlig, men sen använder du Muslim som ett slags skällsord. Tacksam om du kan förklara detta.

Hälsningar från Johanna

Marianne sa...

Hej Johanna!

Vart anser du att jag använder muslim som ett slags skällsord?

För att dra det ännu längre, vart skriver jag att jag INTE är främlingsfientlig?

Inte nu sagt att jag är det, men jag har inte skrivit en rad om min personliga åsikt. Jag nämnde endast att media fortsätter hävda att SVERIGEDEMOKRATERNA är ett främlingsfientligt parti.

Hälsningar
Marianne

Thom sa...

-"Svenskar, vakna ur er dvala. Länge nog vi sovit bort vår tid. Länge nog vi litat på löften så hala!"