lördag, juni 20, 2009

Lördag 090620

Midsommardagen idag. Undrar om affärerna är öppna idag?

Fick pengar utav mamma i födelsedagspresent, så jag vill gärna kila ner och se ifall jag hittar något fint till mig själv.

Utav barnen fick jag två teckningar. Söta! Emma hade ritat en bild av sig själv och mig. Men hon hade missat pupillerna på mig, och konstaterade sedan att jag såg ut som ett monster.. Haha.. Thank you very much!

Gårdagen var lugn. Vi var bara hemma, förutom en promenad som vi tog ner till slottet och hamnen.

Jag lagade till kött, pommes och bearnaisesås till middag. Och som efterrätt blev det en jordgubbstårta som jag slängde ihop i all hast. Men den blev faktiskt god!

Och vädret var ju alldeles gudomligt igår. Solen sken hela dagen. Inget regn, helt otroligt!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vad fick du för något av din fästman då? Hemligt och barnförbjudet eller ;)

Marianne sa...

Jaa du, anonym.. Av min fästman fick jag ingenting. Varken iår eller förra året.

Kul va!?

leena sa...

nej fy vad taskigt...hörrö Tom vad pysslar du med?

Thom sa...

Thom pysslar inte med så mycket... Vill påminna mig om att jag stack hem tidigare från jobbet förra året och fixade en tårta. (sen får man väl bedöma värdet i det själv.), denna gång inföll födelsedagen på midsommarafton då "allt" var stängt och veckodagarna innan arbetades det mellan 16-24, varpå man mellan 7-16 var upplåst med familjen, vilket också gärna får värderas.

Plan B föll inte heller in för farbror vågade inte passa minstingen.

...men man får väl skippa sånna här saker för att slå in något i papper till nästa högtid.