tisdag, juni 02, 2009

Kräksjuka...

I söndags hämtade jag hem Emma från Stockholm. Hon klagade på magont när vi var på affären, men det var inget mer med det.. Då!

Thom, Sebbe och Emma åkte över till svärmor där Emma fick bada i poolen. Väl hemma lägger hon världens spya i garaget. Och fortsätter även under kvällen/natten. Igår mådde hon ju bättre, men idag är hon dålig i magen.

För en liten stund sedan började Freja. La världens kaskadspya på Thom och golvet.
De tog ett bad, och efter badet kom det ytterligare en spya. Dock inte lika enorm..

Nu ligger hon här bredvid mig och sover. Usch.. Hoppas att det inte kommer mer! Blir till att hålla uppsikt hela tiden..

Hoppas att vi andra klarar oss från kräkningarna!

Emma fick sig dessutom en rejäl utskällning då jag upptäckte att hon målat sina möbler med nagellack. Nu är alla kritor/pennor/pärlor osv utplockat från hennes rum.

För det var inte länge sedan som hon målade sina möbler med tuschpennor! *morr*

Måste ta och äta något nu, för att se ifall mitt illamående beror på att jag enbart ätit två mackor till frukost. Eller om det är något annat.. :-S

2 kommentarer:

leena sa...

Hm, kanske en tvåbening...hihi
Sandra väntar en till i november.

Marianne sa...

*s* Nää... ingen tvåbening här inte. Inte än iallafall..

Tänkte mer ifall illamåendet berodde på att jag också fått kräksjukan!