lördag, april 11, 2009

Fortsättning på das auto

Åkte iväg till Johns mamma i eftermiddags. Gudfar John skulle fota Freja iförd dopklänningen, så vi åkte väg i vår nya brum-brum. Fick några söta bilder på sessan, men hon var mest intresserad utav att smaska på dopklänningen så vi får se vilka vi väljer ut till tackkorten.

Fikade och åkte sedan hemåt igen. Väl hemma så skulle Thom åka och lämna gamla Carina hos svärmor. Hade tänkt gå hem därifrån, men då fick jag lite dåligt samvete och bestämde mig för att ta en bil dit, så att han slapp gå. Jag var ju rätt nervös när vi gick ner till garaget.

Carinan tycker ju inte riktigt om mig (har haft tidigare duster med henne) och var säker på att hon skulle lägga av i någon korsning.

Det första som händer när jag ska starta henne, är just ingenting.. WTF!!!

Farbror Hans och kompisar kom till undsättning, så till slut startade hon. Körde slynan över till svärmor och placerade sedan min tjocka rumpa på förarsätet till volvon..

Och Thom körde inte bort mig, utan jag fick köra pärlan hem. Det var lite nervöst i början, och jag visste inte riktigt hur jag skulle göra med fötterna. Nya pärlan är nämligen automatväxlad och en sådan bil har jag aldrig kört tidigare. Men det gick förvånansvärt bra, och jag kommer nog lätt att vänja mig vid att köra. Fritt fram för Thom att dricka massor utav öl hädanefter.. hehe..

Nu sitter jag framför tv:n och softar lite.. Ska nog gå och sussa med mina älsklingar om ett litet tag.

Hoppas att ni haft en fin påskafton!!

Inga kommentarer: