tisdag, april 28, 2009

Viktfrågan!

Ingen har ju undgått att se att jag svällt upp som en ballong de senaste månaderna. (Tack p-piller)

Som förut, så rasar jag i vikt efter förlossningen, men sedan vänder vågen uppåt i snabb takt.

Så i torsdags förra veckan fick jag nog. Registrerade mig på viktklubben.. Vågen visade -2.6kg i måndags (dvs igår).

Idag registrerade sig även Thom där. Blir ju lite enklare ifall man är två.. Han ska ju iofs bara gå ner 8kg, medan jag vill ner 25.. Uff.. Känn på den ni!!!! 25 kg är jävligt mycket!

Kommer bli mycket grönt här hemma i Zetterströmska/Sohlmanska hushållet! Till barnens stora glädje..

Är jag den enda som har ungar som fullkomligen ÄLSKAR grönsaker i nästan alla former??

Om Emma fick välja skulle hon nog enbart äta frukt och grönsaker.

Tyvärr finns det alldeles för mycket grönsaker (läs, broccoli, blomkål och annat äckligt) som jag inte uppskattar (återigen läs: AVSKYR). Men det ska jag råda bot på..

Jag ska helt enkelt äta det tills jag tycker om det.. Det får ta den tid det tar... Haha, om inte annat så lär jag ju gå ner i vikt under lärasigtyckaom-processen!

Ska under kvällen klura på hur jag ska belöna mig under viktnedgången.. För små mål i det stora måste jag ha, annars kommer det ju inte att gå. 25 kg kommer ju ta sin lilla tid!

2 kommentarer:

leena sa...

Bra att ungarna älskar det, de flesta brukar HATA grönsaker.. ge dem tonvis...
Ska du försvinna helt? 25 kg låter lite mkt...

Marianne sa...

Haha. nej, jag kommer inte försvinna helt även om jag nu lyckas gå ner dessa 25kg.

Men däremot kommer jag vara jefvligt het.. Haha!!