fredag, maj 15, 2009

Giv mig sprit..

Men åååh...

Dagen har varit helt okej. Tjejerna har varit snälla - fram till nu.

Det började gå snett vid 13-tiden. Då ringde grabben och sa att han var klar för dagen.

Klä på Freja, börja svettas lite lätt, telefonen ringer, svara/prata/lyssna medan man gör det sista på bebisen, svettas lite till..

Stressa iväg till skolan där det var meningen attt vi skulle ha träffat matteläraren. Svettas kopiöst! Kommer fram, bär upp vagnhelvetet med bebis i famnen. Vid det här laget rinner det svett längs ryggen.. BLÄ!

Tanten är inte där! WTF!! Sebbe går iväg och kollar... Hon är sjuk?! Thank you very much for the info.. biaaaatch!

Bära ner vagnen, knata bort till affären. Halvvägs börjar Emma gnälla. Hon har skoskav. Suck!

Handlar, betalar, packar.. börjar gå hemåt. Svettas som en gris på väg till slakt. Då tycker Emma att jag ska bära henne. Hon har jätteont! Jag däremot har två kassar i händerna, en vagn att köra, så det går ju inte. Har vid det här laget svettats ut ca 30 liter vätska (känns det som).

Well.. till slut kommer vi ju hem. Det är lugnt och skönt ett tag då tjejerna somnar.

Men sen.. vojne vojne! Freja gnäller järnet när jag förbereder middagen, Sebbes kompis kommer över. Han ska sova över, och har sin fars bärbara dator med sig. Så att de ska kunna wow:a ikväll/natt. Vi äter maten.

Då jag inte är så jättehemma på det här med datorer och tjafs, så messar jag Thom om lösen. Får det, men när jag efter maten ska försöka ordna till det, så går det ju inte alls. Sebbe vill ju "hjälpa till" och när han gör det, trots nej från mig, så lyckas han ju avaktivera det trådlösa. Men FUCK.. att det ska vara så svårt att lyssna på sin mamma.

Emma sitter och äter långsamt, as usual.. TJAT TJAT TJAT! Freja gnäller.. trött som få! Jag svettas återigen..

Är skitsur på Sebbe, som i sin tur är skitsur på mig. Grabbarna stormar ut. Jag messar Thom. Inget svar. Grabbarna kommer in. Sebbe med svullet öga.

Han har lyckats få en bandyboll rakt på ögat. "kommer jag bli blind nu?" undrar han.

Emma vill ha hjälp med sitt broderi, Freja skriker.. men somnar till slut här bredvid mig i soffan. Än kvarstår det en hel del. Ska ju få kompisens dator att funka (ring hem, Thom! =) ), natta Emma och Freja..

En grogg eller 10 hade ju inte suttit fel i det här läget!

Livet som 3barnsmamma är sådär lagom skoj vissa dagar!

Fast jag älskar ju mina ungar oavsett...

Hur har er fredag varit???

2 kommentarer:

Fam. Ritzén Norman sa...

Jag förstår dig....
KRAM!

Therése sa...

Nåååå, hur var lördagen, dear? Details tack! :)

Kram!