tisdag, maj 26, 2009

Tisdag 090526

Sådärja.. Nu känns det som att livet är normalt igen! Haha..

Förra fredagen var ju lite halvjobbig, men allt ordnade till sig. På lördagen kom Thom hem från sin konferens och svägerskan Camilla kom över. Vi drack vin och snackade strunt på balkongen. Gjorde oss iordning och gick ut i Nyköping. Tänkte först gå till ett ställe som heter Fika. Men där höll de på att stänga så vi gick vidare.

Hamnade på något ställe som heter Tellus (tror jag). Där stod en viss Stureplanskändis som dörrvakt. Han har rasat lite i rankning tror jag. Förr stod han som dörrvakt på en av Stockholms hetaste krogar, nu står han på ett hak i Nyköping.

Det var kul på stället ett tag, men sedan blev det alldeles hysteriskt mycket folk. Och jag gillar inte riktigt sånt längre. Var hemma vid 02.20.. När Freja vaknade vid 6-tiden och ville ha välling så var jag inte superpigg direkt. Men välling fick hon ju! Söndagen blev slapp.. var lite trött och hade lite ont i huvudet.

Måndag och tisdag var lugna. Men lugnet tog slut på onsdagen. Då kom nämligen Frejas kusiner hit tillsammans med Camilla. Thom och hans bror Hans åkte ner till Laholm och hämtade Cilla. Emma och twinsen härjade på.. Camilla gjorde slingor på mig.

Torsdag förmiddag åkte Camilla till Köpenhamn med sin kille. Och här stod vi med totalt 6 barn!!!! Vissa vildare än andra. Vi hade alla barn fram till lördagen, då svärmor fick ta över twinsen. Somnade vid 22-tiden - totalt utmattad!

På söndagen åkte Thom och lämnade Cilla vid bussen i Jönköping. Vi andra var bara hemma och tog det jäääävligt lugnt. Somnade relativt tidigt i söndags också.

Igår när jag vaknade var jag dock pigg och kände mig som vanligt! Men det tog några dagar att återhämta sig! =)

Freja började krypa på "riktigt" den 19e, dvs för en vecka sedan. Det går bara fortare och fortare för var dag som går.. Hon är så söt!

Men hon är lite orolig i sömnen nu, men det brukar de små liven vara när det händer saker i deras utveckling!

Cilla deklarerade att hon vill flytta till oss. Och det är hon välkommen att göra, men än kvarstår det saker innan det blir av. Jag hoppas ju dock att det verkligen blir så!

På torsdag morgon åker Thom och Sebbe till Gotland på klassresa. Thom följer med för att hålla ordning på barnen. Jag blir kvar här hemma med tjejerna. Emma försvinner dock på fredag till sin far.

Fredag till lördag får jag och Freja roa oss själva. Och det ska faktiskt bli ruskigt skönt!! Bara jag och lillfisen..

Nu är det dags för dagens andra kopp kaffe!

Inga kommentarer: